בכיר בחמאס: השגנו מספר הישגים יפים במו"מ בקהיר

מוטי סבן No Comments on בכיר בחמאס: השגנו מספר הישגים יפים במו"מ בקהיר

לדברי מחמוד אל-זהאר, חמאס מעוניין בנמל ימי מקפריסין הטורקית, הדיונים כעת על מעברים מחוץ לרצועה שלא יהיו בפיקוח ישראלי אלה מצרי

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחמאס מחייכים: חבר ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס, ומבכירי התנועה מחמוד אל-זהאר, אמר בראיון כי המשא ומתן המתנהל בקהיר, מזה כמה שבועות כבר רשם הישגים יפים לחמאס בסוגיות מסוימות.

הבכיר התראיין לאתר אל-ח'ליג' אונליין (האתר של המפרציות) דיבר על המעברים שאינם דרך ישראל, אמר זהאר, כי הנושאים הנידונים קשורים לזכות הפלסטינים למעבר בטוח וללא הגבלות אל מחוץ לרצועת עזה ולא דרך המעברים הישראליים.

זהאר התייחס להצעה הישראלית לנמל בקפריסין: "מעבר רפיח פתוח ע"י הצד המצרי מזה מספר שבועות ובאופן טוב, ומאמצינו מתרכזים עתה בדבר קבוע אחר, והוא חיבור עזה בקו ימי כללי וברור שיגיע לאי קפריסין הטורקי בים התיכון וזאת בפיקוח גורמים המקובלים באופן מלא על ידי כל הצדדים", לדבריו הקו אזרחי "הקו הימי יהיה קו אזרחי להעברת סחורות ואנשים".

עוד אמר זהאר: "אנחנו מפיקים תועלת מהרגיעה, כיוון שהנשק שלנו בידינו ואין כל תנאים שיפגעו בזכות חמאס למאבק. לרגיעה אין כל מחיר מדיני, והיא אינה מתקיימת במסגרת עסקת המאה, אלא מדובר בצעד הומניטרי גרידא עבור תושבי עזה", לדבריו, התפרקות מנשק איננה על השולחן כלל.

הדיונים אמורים להתחדש בשבוע הבא, מייד לאחר חג הקורבן המוסלמי. מדיווחים מקהיר עולה כי ישראל מתנגדת להמשך השיחות כל עוד לא יכלול התקדמות משמעותית העניין השבת גופות החיילים לישראל.

 

 



0 תגובות